Butiksstädning i Stockholm är ett förtroendeuppdrag. Den som städar måste vara absolut pålitlig och ha sinne för att städa omsorgsfullt och effektivt så att alla ytor är helt rena.
När kunden kommer in i en butik är det varorna som ska synas och fånga intresset. Lusten att köpa något är stor om man kommer in i en fräsch affär. Motsatsen gäller också. Är det smutsigt på golv eller på fönster känns hela butiken ofräsch och tyvärr upplever man också varorna som lite mindre värda. Om sortimentet dessutom är en smula exklusivt och har ett lite högre pris, faller känslan av köplust direkt om det inte är rent och snyggt i affären. Professionell butiksstädning i Stockholm är något extra viktigt, eftersom många affärer konkurrerar om kunderna. Att det är en lugn atmosfär i butiken, så att kunden står i centrum och blir uppmärksammad spelar också stor roll.
Expediter och kassapersonal ska jobba med att sälja, och de måste koncentrera sig på kundernas önskemål, ge råd och köptips. Det är inte så roligt för kunderna om expediten går runt med trasor och torkar i stället för att vara vid disken och ta betalt. All personal är värdefull för det jobbet de egentligen ska göra. Därför är det så bra att anlita professionell städhjälp, för de är experter på sitt jobb och gör det med energi och inlevelse. Det är mycket bättre än att butikspersonalen ska stressa runt och försöka hinna med att städa också. Att dammtorka väl, även på lampor och lister, att torka golv noggrant och att putsa speglar och torka toaletter, allt detta är ett ansvarsfullt arbete. Provrum ska vara fräscha och dammfria, och hela butiken ska locka till inköp.
I en butik behöver glasrutor hållas fria från fingeravtryck och smuts. Detta brukar ha högsta prioritet. Butiksägaren kan ha synpunkter på vad som är det allra viktigaste i ett städningsuppdrag, och därför brukar man ha ett inledande möte med en representant för städfirman. Då bestämmer man städfrekvens för de olika momenten, beroende på verksamheten och nedsmutsningsgraden. Det lönar sig oftast många gånger om att inte snåla på städningen, för det är butikens hela intryck på kunderna som är det viktigaste för försäljningen. Egentligen ska kunderna inte ens behöva tänka på något annat än varorna. Att det är rent och fräscht i affären ska vara helt självklart. Lär dig mer om butiksstädning här: https://www.butiksstädningstockholm.com